A Nissan Motor Co., Ltd pályafutása a múlt század 30'-as éveinek elején kezdődött el, amikor Japánban megalakult a Jidosha-Seido Ltd, amely Datsun néven kezdett el autókat készíteni. 1934-ben a Nikon Sangyo Co. kizárólagos tulajdont szerzett a cégben, ekkor a cég neve Nissan Motor Co lett, rá egy év múlva, 1935-ben Jokohamában beindult az autógyártás. Ekkor már a személyautók mellett haszongépjárműveket, autóbuszokat is készítettek, de továbbra is Datsun néven. A második világháború alatt a katonai igények kielégítésére a termelés felfutott. Elérte az évi 20 ezer darabot.
A háború után 1947-ben indult újra a gyártás, még mindig Datsun néven.
A háború tapasztalata segítette a céget, hogy 1951-ben megalkossa az azóta is világhírű modelljét, a Patrolt. 1959-ben lépett színre a Datsun Bluebird, amely azonnal nemzetközi sikert hozott. Rá pár évre már a Amerikában is megnyitották a képviseletet. Ezzel párhuzamosan megindul az európai értékesítés is, amely után a cég kezdi magát bebetonozni Európába. Fuzionált a Prince Motor Company-val, és már közösen ismét olyan sikeres modelleket hoztak létre, mint a Skyline és a Gloria.
1969-ben megépítik a Z240-es modellt, majd pár évre rá a sikeres Sunny-t, amely a nagy olajválság idején az alacsony fogyasztásával aratott sikert. 1980-ban a barcelonai Motor Iberica S.A.-ban jut részesedéshez, majd Tennessee-ben létrejön a Nissan Motor Manufacturing Corporation USA.
1983-ban az Iberica S.A.-nál megindul a Patrol gyártása, majd az export járműveket is Nissan néven kezdik el értékesíteni.
1984-ben az angliai Sunderland-ben megalakul a Nissan Manufactoring UK. Ltd. melynek futószalagjáról két év múlva legördül az első Bluebirds. Két év múlva megalakul a Nissan Európai Technikai Központ is.
Európában hatalmas fejlődés következett be az 1990-es években. Megkezdődik a Micra, az Almera és a Primera gyártása és exportja a világ minden tájára. Még Japánba is exportálnak autókat.
1999-ben a cég szövetséget kötött a francia Renault-val, ezzel létrejött a világ 4. legnagyobb autóipari csoportja. A veszteséges cég nyereségessé vált és képes lett több új modellt bevezetni a piacra.